„Zdrowe
Dzieci” – projekt realizowany przez Ministerstwo Zdrowia
Nasze przedszkole
przystępuje do udziału w projekcie Ministerstwa Zdrowia pod hasłem „Zdrowe
Dzieci”, którego głównym celem jest promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci
w przedszkolu oraz promocja zdrowych nawyków żywieniowych wśród ich rodziców,
opiekunów i nauczycieli. Główne działania w projekcie obejmują warsztaty i
szkolenia organizowane oraz prowadzone dla uczestników projektu. Podczas
warsztatów dzieci poznają zasady zdrowego żywienia. Projekt przewiduje również
działania skierowane do rodziców (szkolenia z ekspertami dotyczące zdrowych
nawyków żywieniowych, wyzwań i „trudności” jedzeniowych, ciekawostek i sposobów
na zmianę).
Projekt
profilaktyczno-wychowawczy „Young Power! Młodzi mają moc!”
Autorski program „Young Power! Młodzi mają moc!”
realizowany w klasie ósmej to
odpowiedź na potrzeby współczesnej młodzieży, która często przeżywa poważny
kryzys autorytetów, doświadcza buntu wobec utartych norm i schematów. Projekt
przeznaczony jest równocześnie dla młodych ludzi, którzy chcą rozwijać swoje pasje i spełniać marzenia.
„Young Power! Młodzi mają moc!” zakłada aktywną pracę
uczniów poprzez dyskusję sterowaną, trening umiejętności społecznych, elementy
lekcji odwróconej oraz warsztaty artystyczne, które rozwijają zainteresowania
współczesnej młodzieży.
Celem projektu jest
promowanie pozytywnych zachowań społecznych,
odpowiedzialności, umiejętności komunikowania się bez przemocy, uświadomienie
znaczenia autorytetów w
życiu człowieka. Uczniowie będą mieli możliwość poznania korzyści płynących z rozwijania własnych pasji i
zainteresowań,
poznamy fascynujących ludzi i nakręcimy teledysk do utworu „Hejter”.
Projekt jest inspirowany
książką „Young Power. 30 historii o
tym, jak młodzi zmieniają świat”
J.Sucheckiej, a także długimi rozmowami z naszymi uczniami. Cytując fragment
wspomnianej lektury –
mamy wielkie przekonanie, że „aby
robić fajne rzeczy, nie trzeba czekać, aż się dorośnie”.
Koordynatorki projektu: pedagog
szkolny Anna Piwowarska i wychowawca klasy ósmej Dagmara Wojciechowska- Buśluk.
Szkolny
projekt „Drogowskazy. W książkach nasze wartości”
„Drogowskazy. W książkach nasze wartości” to
projekt promujący czytelnictwo, patriotyzm,
a także pamięć o lokalnej historii, szacunek dla autorytetów. Podczas projektu podejmiemy działania,
które w atrakcyjny sposób przybliżą uczniom ważne wartości, które nigdy nie
powinny zostać zapomniane. Postaramy się niesztampowo przypomnieć czytelnikom
etyczne drogowskazy, które towarzyszyły patronowi szkoły – Jakubowi Szelestowi. Zakładając gazetkę „Kurier Szelesta” przeprowadzimy wywiad z patronem szkoły. Odpowiemy m.in. na niełatwe pytania: Czym
dla współczesnej młodzieży jest patriotyzm? Gdzie szukać dziś autorytetów?
Wykorzystamy TIK i elementy grywalizacji –
wirtualne escape roomy jako skuteczne narzędzia do promowania historii naszego
kraju. Przeprowadzimy akcję głośnego czytania w szkole promując tym samym
wartościową literaturę. Wdrożymy Bookcrossing, który polega na pozostawianiu
przeczytanych książek w
miejscach publicznych po to, by znalazca mógł je przeczytać i znów puścić w
obieg. Wszyscy uczniowie będą mogli wziąć udział w konkursie na plakat, którego
tematem będzie ulubiona książka i ważne wartości, które są w niej
przedstawione. Podsumowaniem projektu będzie szkolna wystawa „Ale historia! Mój region. Moja Ojczyzna” oraz film promujący czytelnictwo „Wszystkie drogi prowadzą do biblioteki!” Koordynatorzy projektu: Anna Piwowarska
i Małgorzata Stawiarz.
Projekt „Drogowskazy. W książkach nasze wartości”
przeprowadzony zostanie ramach Priorytetu 3 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Projekt Krokus
Projekt Krokus zainicjowany został przez
Holocaust Education Trust Ireland.
Polskim koordynatorem projektu jest Żydowskie Muzeum Galicja. Krokus. Celem
projektu Krokus jest zapoznanie uczniów z tematyką Holokaustu, rozbudzenie w
nich świadomości niebezpieczeństw i zagrożeń wynikających z dyskryminacji,
uprzedzeń, fanatyzmu, nietolerancji, uwrażliwienie na krzywdę drugiego
człowieka. Symbolem projektu są żółte krokusy sadzone przez uczniów. Żółte
krokusy upamiętniają dzieci – ofiary Holokaustu. Koordynator projektu: M.
Graczak, M. Pacholec, W. Domagała.
Europejski
Uniwersytet Latający
EUL to ogólnopolska akcja edukacyjna,
skierowana do uczniów szkół podstawowych (klasy 7-8) i ponadpodstawowych z
miejscowości do 50 tys. mieszkańców. Realizowana jest przez Przedstawicielstwo
Komisji Europejskiej w Polsce i Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie.
Celem projektu jest zainteresowanie młodzieży
tematyką unijną orz zwiększenie wiedzy na tematy związane z praktycznym
wymiarem członkostwa Polski w UE. Szkolnym koordynatorem
programu jest p. M. Graczak.