Innowacja
programowo-metodyczna „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod
chmurki”
Uczniowie
z klas I-III naszej szkoły wezmą udział w projekcie czytelniczym „CZYTAM Z
KLASĄ lekturki spod chmurki”, który ma zasięg międzynarodowy.
Wprowadzana w roku szkolnym 2020/21 innowacja czytelnicza opiera się na zmianie
sposobu omawiania czytanych lektur szkolnych, na zaangażowaniu uczniów w
aktywne działania oraz na upowszechnianiu czytelnictwa wśród dzieci poprzez
atrakcyjne formy pracy z tekstem.
Celem
innowacji jest:
*
rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
*
rozwijanie aktywności czytelniczej,
*
doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
*
zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
*
integracja zespołu klasowego,
*
współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół
polonijnych,
*
wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym – rozwijanie poczucia troski i
odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie.
W
projekcie pojawią się trzy moduły, z których każdy będzie bezpośrednio związany
z porą roku (jesień, zima, wiosna). Projekt będzie zgodny z podstawowymi
kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021.
Udział w projekcie będzie wspaniałą okazją do rozwijania kompetencji kluczowych
u uczniów.
Kształtowanie
obywatelstwa europejskiego w społeczeństwach post-totalitarnych
Nasza
szkoła uczestniczy w kolejnym międzynarodowym projekcie pod tytułem:
Kształtowanie obywatelstwa europejskiego w społeczeństwach
post-totalitarnych.
Refleksje po 15 latach od rozszerzenia Unii Europejskiej.
Akronim: shareEU
Program EUROPA DLA OBYWATELI.
KOMPONENT 1: PAMIĘĆ O PRZESZŁOŚCI EUROPY
Cele
i zadania projektu:
Przyczynianie
się do zrozumienia przez obywateli Unii, jej historii i różnorodności.
Podnoszenie
świadomości na temat pamięci, wspólnej historii i wartości oraz celu Unii,
jakim jest promowanie pokoju, jego wartości i dobrobytu narodów poprzez
stymulowanie debaty, refleksji i rozwoju sieci.
Upamiętnienie
głównych historycznych punktów zwrotnych w najnowszej historii Europy – 15 lat
rozszerzenia UE na Europę Środkową i Wschodnią.
Społeczeństwo
obywatelskie i uczestnictwo obywatelskie w reżimach totalitarnych.
Szkolnym
koordynatorem projektu jest p. M.
Graczak, która będzie
realizowała projekt z klasą VIIIb.
Więcej informacji o projekcie na
stronie: https://shareeu.europeistyka.uj.edu.pl/
- kliknij tutaj, aby otworzyć link
„TO(działa)MY!” –
projekt edukacyjno-społeczny UNICEF Polska i Fundacji Santander Bank Polska
Nasz szkoła w roku szkolnym 2020/2021 weźmie
udział w projekcie edukacyjno-społecznym „TO(działa)MY”, który jest szansą dla
uczniów na rozwijanie umiejętności i kompetencji niezbędnych we współczesnym
świecie. Tworzy on dla młodych ludzi przestrzeń do działania w obszarach, które
są dla nich ważne i interesujące.
Cele projektu:
*
kształtowanie postawy zaangażowania społecznego wśród dzieci i młodzieży,
*
zwrócenie uwagi młodego pokolenia na potrzeby swojego najbliższego otoczenia,
*
budowanie świadomości młodych ludzi w obszarach związanych z ekologią, zdrowiem
i edukacją.
W
projekcie wezmą udział uczniowie z klas VI-VIII, szkolnym koordynatorem
projektu jest p. D. Wojciechowska-Buśluk.
Dodatkowe
informacje oraz film na temat projektu są dostępne na stronach:
https://unicef.pl/wspolpraca/wspolpraca-z-placowkami-edukacyjnymi/akcje-edukacyjne/to-dziala-my
Międzynarodowy
Projekt Czytelniczy „Magiczna Moc Bajek” w naszym przedszkolu
W naszym przedszkolu
realizujemy Międzynarodowy Projekt Czytelniczy
– „Magiczna Moc Bajek.
Europejski Uniwersytet Latający
Europejski Uniwersytet Latający to ogólnopolska akcja edukacyjna skierowana do
uczniów szkół podstawowych (klasy 7-8) i ponadpodstawowych z miejscowości do 50
tys. mieszkańców. Realizowana jest przez Przedstawicielstwo Komisji
Europejskiej w Polsce i Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie.
Innowacja pedagogiczna
„Historia jak żywa. Badacze regionu”
Inspiracją do powstania projektu stała się barwna historia naszego
regionu, bliskość obiektów architektonicznych o ciekawej przeszłości, bogactwo
lokalnej kultury i folkloru, który
wyróżnia Dębską Wolę na tle gminy Morawica. To wszystko stanie się przedmiotem
badań dla klasy siódmej. Uczniowie poprzez wywiad, sięganie do różnych źródeł
historycznych, dokumentację fotograficzną zbadają przeszłość regionu, który
zamieszkują. Wszystkie artefakty odnalezione przez badaczy regionu z klasy
siódmej zostaną zamieszczone w filmie, który będzie podsumowaniem projektu.
Poprzez działania projektowe uczniowie będą mogli wcielić się w rolę:
dziennikarza, tropiciela śladów historycznych, grafika komputerowego, reżysera.
Innowacyjność projektu :Historia jak żywa. Badacze regionu” polega na
powiązaniu treści historycznych z nowoczesną technologią. Istotną częścią
projektu będzie bowiem wdrażanie uczniów do projektowania graficznego,
budowanie świadomości wizualnej dzięki kreatywnym i przyjaznym dla edukacji
rozwiązaniom, które oferuje Canva dla oświaty.
Projekt „Historia jak żywa.
Badacze regionu” jest zgodny z głównymi kierunkami polityki oświatowej
państwa w roku szkolnym 2020/2021:
- bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych
- działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie
postaw i respektowanie norm społecznych.
Innowacja będzie koordynowana przez Annę Piwowarską i Dorotę
Marcinkowską. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z projektem w formie
plakatu oraz krótkiego filmu, który jest zaproszeniem do wspaniałej przygody,
jakim może stać się odkrywanie śladów przeszłości Dębskiej Woli i jej
najbliższej okolicy.
Link do filmowego zaproszenia do projektu – kliknij
tutaj, aby otworzyć